FSO

ogłoszeniaceny używanychforumoponyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( FSO ) OBRSO w Falenicy



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FSO Forum Strona Główna -> ( FSO ) Dyskusje ogolne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dr Adek

Stały Bywalec



Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 131
Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów
Posiadane auto: Renault Scenic 1.6 16V 2000 Renault Laguna 1.8 16V 2000
Piwa: 6/2
Wysłany: Sob 12 Cze 2010, 20:27
Temat postu:

OBRSO w Falenicy


czy ktoś ma może ciekawe materiały na temat tego obiektu? historia, projekty tam powstałe, kiedy zamknięto, zdjęcia??? Pamiętam jak tam byłem jako mały chłopiec (na rok przed debiutem poloneza plusa) i widziałem całą serię analogów jeszcze na czerwonych tablicach rejestracyjnych oraz caro plusa jeszcze oklejonego taśmami. Rok temu jak tam byłem to tylko tablica wisiała nad bramą, a w zeszłym tygodniu nawet tablicy nie było Sad a jeszcze z ciekawostek na jednej z sal widziałem też coś co się miało nazywać "ambasador" i miało być zmodyfikowanym polonezem (makieta wyglądała tak, że stała połówka poloneza a drugą połówkę stanowił owy "ambasador").
_________________


Pozdrawiam
Powrót do góry
PiotrMFIRE

Stały Bywalec



Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 248
Skąd jesteś (miejscowość / region): znienacka

Piwa: 2/0
Wysłany: Pią 04 Lis 2011, 19:56
Temat postu:

Re: ( FSO ) OBRSO w Falenicy


O OBRSO wiadomo w sumie tyle ile o wszystkim w FSO czyli wiadomo niewiele bo zawsze jak coś likwidowano to niszczono albo sprzedawano wszystko co tam było. Dopiero ostatnie lata przynoszą jakieś sensowne publikacje na ten temat.

OBR jako taki nie istniał od początku. Istniały osobne ośrodki i zakłady-prototypownie ściśle współpracujące z FSO, tak powstały Syrena 110 i Warszawa 210. Dodajmy że Syrena Sport w ogóle nie została zbudowana w czasie pracy tylko po godzinach, pomimo że był to projekt który testował wszystkie rozwiązania które miały wejść do zwykłych Syren, (i oczywiście nie weszły). Dodajmy że w latach 60tych powstało wiele samochodów które zniszczono w latach 70tych w ramach czyszczenia magazynów, podobno był nawet samochód z zawieszeniem hydropneumatycznym. Do tej koncepcji dopiero Politechnika Warszawska wróciła w latach 80tych budując Poloneza-Activę.

Wg. tego co wywiadzie mówił "Czerwony Książę" OBR zaczynał od biura i garażu z trzema podnośnikami. W latach 70tych utworzono osobny ośrodek wg. standardów Fiatowskich, podobno na ul. Waszyngtona 50, tam gdzie teraz handlują Aston Martinami. Ten ośrodek z tego co mi wiadomo został zamknięty w 1991 roku. Później pojawiała się tu i ówdzie nazwa ZBRSO, w każdym razie FSO miała jakieś miejsce gdzie jeszcze w latach 90tych była w stanie projektować i budować prototypy nowych samochodów które poszły na skasowanie w wyniku polityki Daewoo ,a mieli z 5 nowych modeli samochodów i motocykl.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FSO Forum Strona Główna -> ( FSO ) Dyskusje ogolne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( FSO ) Dyskusje ogolne






Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System