Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafal_Irlandia
Czytelnik
Dołączył: 17 Cze 2008 Posty: 1
Piwa: 0/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
fiatsiena
Debiutant
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Fiat Siena 1.6HL(1997), BMW 320D E-46 (2004)
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 28 Cze 2008, 09:49
Temat postu: Hmm.. |
|
|
Tak, kochajmy nasze FIAT'y no i moze troche BMW, bo tez nie zaprzeczycie, ze fajne, albo Alfe, ale Poloneza- to nie! _________________ Fiat Siena 1,6 16v HL i jesteś szpanerem:P Bmw sqad.. |
|
Powrót do góry |
|
|
ssamurajpiotr
Debiutant
Dołączył: 19 Sty 2012 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Chrysler 300m 3,5V6 2003r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 19 Sty 2012, 23:22
Temat postu: Re: ( FSO ) Co sądzicie o Polonezie.. |
|
|
szczedl napisał: | Ja jestem zdania ze chwali sie to co sie ma, ale z drugiej strony jak ktoś wsiadzie w włoskie auto to bedzie mu ciezko polubic inne:P ja uwielbiam moje uno mimo ze nie jest super duze,nie jest extra bezawaryjne to ma to cos w sobie co maja wloskie autka ze ludziom ciężko jest przesiąsc sie do innych marek:) |
Szczerze, to w życiu już bym nie przesiadł się na włoskie auto, ani trochę nie było mi żal zostawić porażkę Uno i wsiąść do Mitsubishi Galant. |
|
Powrót do góry |
|
|
Bogdan61
Auto Maniak
Dołączył: 05 Kwi 2011 Posty: 691 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Renault Thalia I ph3 1,5dCi 2005r, Fiat Punto II 1,2 60KM 2000r..
Piwa: 34/15
|
Wysłany: Pią 20 Sty 2012, 00:50
Temat postu: Re: ( FSO ) Co sądzicie o Polonezie.. |
|
|
Kiedyś miałem trzy Polonezy - wszystkie z silnikami 1,6. Pierwszy kupiłem w 1992r. (był z 1990r. tzw. przejściówka), a w 1993r. zmieniłem go na Caro z 1992r. (ten drugi był jeszcze na gwarancji i miał 9 miesięcy, choć pierwszy był OK, to chciałem mieć Caro). A trzeci kupiłem w 1999r. jako nowy Atu plus z 1,6 GSI i do niego założyłem po drugim roku użytkowania LPG. Jak na tamte czasy to dobrze mi się nimi jeździło i były prawie bezawaryjne (części zawsze kupowałem tylko fabryczne - za kilka złotych ). Ten drugi Poldek Caro 1,6 GLE z 1992r., to jak miał 3 lata, to pojechałem do W-wy i w firmie Grabowski Sport Auto Service zrobili mi w nim tunig silnika Po tuningu miał moc 105 KM, przyśpieszenie do 100 km/h w 11 sekund i prędkość max. 180 km/h. Jak na Poldka z silnikiem gaźnikowym i na tamte czasy - to na autostradzie K-ce - Kraków mało kto mnie wyprzedził (inni kierowcy chyba patrzyli na mnie jak na wariata). Najgorsze było to, że miał hamulce fabryczne, na których droga hamowania z prędkości 180 km/h wynosiła 800 m Ale na szczęście człowiek z wiekiem mądrzeje i tak jak wyżej napisałem w trzecim Poldku założyłem instalację gazową i nim już jeździłem spokojnie, wolno i z rozsądkiem. |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotrMFIRE
Stały Bywalec
Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 248 Skąd jesteś (miejscowość / region): znienacka
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Pią 30 Mar 2012, 00:28
Temat postu: Re: ( FSO ) Co sądzicie o Polonezie.. |
|
|
O Polonezie to się co nieco wypowiem:
Zacznijmy od tego że był to samochód który powstał w KDL, z punktu widzenia tej rzeczywistości był to przez pewien czas cud techniki, zaskakujące jest jednak to że pod jednym względem był to cud techniki także z perspektywy zachodniej, dlaczego o tym za chwilę.
Auto oficjalnie weszło na rynek w 78 roku ale wersja produkcyjna była gotowa już w roku 75tym. O ówczesnych problemach może świadczyć to że że FSO miało wówczas wiele innych projektów które nie zostały nigdy wdrożone do produkcji ,a Polonez czekał na start ponad dwa lata. Dla porównania linie produkcyjne Polskiego Fiata 125p zostały w 68 roku od zera przygotowane w 11 miesięcy.
Dlaczego można ten samochód nazwać cudem techniki? A no bo poza FSO prawdopodobnie tylko jedna firma na świecie wypuściła wówczas na rynek równie bezpieczny samochód. Tą drugą firmą było Volvo. Otóż w 71 roku FIAT opracował samochody eksperymentalne FIAT E.S.V. które miały wszystkie stosowane do dnia dzisiejszego rozwiązania konstrukcyjne nadwozia zapewniające bezpieczeństwo. Auta te zostały przygotowane do konkursu ESV w USA, oprócz Fiata takie prototypy zrobił m.in. Mercedes. Sęk w tym że technologii ESV do końca lat 90tych prawie nikt nie wykorzystał, prawdopodobnie dlatego że była za droga na etapie projektowania a przed pojawieniem się Euro NCAP nikt na to nie zwracał uwagi. Volvo wykorzystało rozwiązania bo miało taką filozofię, FIAT wykorzystał niektóre ,a w latach 80tych je zarzucił, podobnie Mercedes. Z technologii FIAT ESV w 100% skorzystało jednie FSO które w 74 roku wysłało do Włoch swoich inżynierów i designera Zbigniewa Watsona i tam na bazie rozwiązań samochodu E.S.V. 2000 i E.S.V. 2500 opracowano samochód o roboczej nazwie "Nowy Polski"- to był Polonez. To auto weszło na rynek z trzyletnim opóźnieniem i co gorsza w wersji prowizorycznej. Części ze 125p "na sterydach" zamontowano w nowym nadwoziu. Auto miało początkowo osiągi nawet lepsze niż auta z Niemiec ale słabo się prowadziło. Od początku zakładano że pod maskę powędrują 5 podporowe DOHCe 1.6-2.0, a auto dostanie zawieszenie i hamulce z Fiata 132. Byłby to wtedy naprawdę szybki i dobrze jeżdżący samochód ale niestety nacisk na bezsensowną inwestycję nad kanałem Żerańskim i Wielki Kryzys pogrzebały rozwój samochodu. Pewien przełom nastąpił dopiero w 93 roku kiedy po dwóch latach produkcji modelu Caro utwardzono sprężyny, wzmocniono amortyzatory i znacznie poszerzono zawieszenie oraz wprowadzono szereg drobnych modernizacji ale to było już wówczas za mało. FSO miało ciekawe projekty modernizacji tego samochodu ,a także całą paletę zupełnie nowych produktów wówczas (Wars, Wars-Sella, Analog, Truck 4x4, motocykl Maraton, samochód Kit-Car) ale sprzedanie firmy Daewoo które dostało wolną rękę jeżeli chodzi o produkty i OBR (oczywiście Daewoo momentalnie rozwaliło wszystkie polskie programy) pogrzebało te możliwości które również w poprzednim systemie były nie do zrealizowania. Polonez Plus z 97 roku był już ewidentnie samochodem zmodernizowanym tak żeby nie był zbyt dobry bo szereg bardzo znaczących usprawnień można było wprowadzić minimalnym kosztem, nie zrobiono tego , a samochód był o połowę tańszy od np. Lanosa.
Jedno trzeba jednak zaznaczyć: technologia ESV w Polonezie to jest majstersztyk bo do tej pory niewiele lepszego wymyślono. Założenia konstrukcyjne są dokładnie te same. Strefa kontrolowanego zgiotu (w Polonezie długa komora silnikowa), maska łamiąca się dokładnie w połowie, usztywniona kabina ze wzmocnieniami bocznymi w drzwiach z uwzględnieniem przeniesienia energii na tył samochodu, a także, tylna strefa kontrolowanego zgiotu, w wielu autach dotąd takiej strefy nie ma. Dodajmy do tego bezpieczne pedały. Wprawdzie nie są to pedały samołamiące ale mimo to nie uszdzają one stóp kierowcy ,a jeszcze 10 lat temu wiele zachodnich fur miało z tym problem. Żeby nie wspominać o latach 90tych, 80tych czy 70tych, większość aut z dowolnej z tych dekad które weźmiemy wypada tak że jak kierowca Poloneza wyjdzie z wypadku o własnych siłach to kierowca auta z zachodu zginie na miejscu albo będzie ciężko ranny. Warto zwrócić uwagę na newsy z wypadków, jeżeli w jakimś bierze udział Polonez to jest wielką rzadkością żeby jadący Polonezem zginął, pod koniec zeszłego roku czytałem nawet o dwóch wypadkach z udziałem tego samochodu które mnie zszokowały, w jednym Polonez zderzył się z ciężarówką, a w drugim z TIRem! Pomimo totalnego zniszczenia samochodu kabina pasażerska w obu przypadkach zachowała swój kształt ,a kierowcy przeżyli!
Mój Polonez z 97 roku, po 13 latach przeszedł mały remont lakierniczy który ograniczył się do szlifowania kilku wyprysków, paru miejsc na podłodze i wspawaniu trzech małych łatek w prawy próg, auto mechanicznie jest bez zarzutu, nic się nie psuje samo z się. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pią 30 Mar 2012, 00:28
Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
vw_maniac
Stały Bywalec
Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 101 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Audi A3, 1,9 TDi, 2003
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Sob 31 Mar 2012, 17:37
Temat postu: Re: ( FSO ) Co sądzicie o Polonezie.. |
|
|
Ja pamiętam Poloneza z tego nagrania:
[youtube:0c70b93b08]http://www.youtube.com/watch?v=EjkrdYy7zCQ[/youtube:0c70b93b08]
Kiedy to leciało w TV miałem wtedy jakieś 8 lat, a ojciec jeździł Ładą z 1979 r. Dla mnie Poldek to był wtedy synonim luksusu i nowoczesności
________________________
Piękne dziewczyny - mrrr |
|
Powrót do góry |
|
|
Zyga02
Stały Bywalec
Dołączył: 22 Lis 2011 Posty: 118 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowsze Posiadane auto: seat
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Pon 02 Kwi 2012, 15:56
Temat postu: Re: ( FSO ) Co sądzicie o Polonezie.. |
|
|
A polonezy z silnikiem rovera, np 1.4 16V stoją jeszcze na ogłoszeniach jest ich sporo i możemy przeczytać, ... zielony metali, rok produkcji 1995, przebieg 170000 km, spalanie ok. 7-8 l/ 100km, przyspieszenie 0-100 km/h k. 12 sekund...
Dodając ten silnik do powyższych opinii to się okaże, że mieliśmy niezły samochód. |
|
Powrót do góry |
|
|
JAROLPH Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 928 Skąd jesteś (miejscowość / region): Piła Posiadane auto: Honda CBR 1100XX Super Blackbird1100. Vectra C 1.9 150 KM
Piwa: 41/17
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zyga02
Stały Bywalec
Dołączył: 22 Lis 2011 Posty: 118 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowsze Posiadane auto: seat
Piwa: 1/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
PiotrMFIRE
Stały Bywalec
Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 248 Skąd jesteś (miejscowość / region): znienacka
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Wto 10 Kwi 2012, 18:30
Temat postu: Re: ( FSO ) Co sądzicie o Polonezie.. |
|
|
Najzabawniejsze w świetle polskiej mentalności jest że w moim 15 letnim już wkrótce Polonezie wszystkie rzeczy które się zepsuły zostały wyprodukowane na zachodzie: 3x silnik 16zaworowy (właśnie ten Roverovski) z czego dwa razy była awaria uszczelki pod głowicą (ale to co najmniej raz była wina kierowcy) i raz awaria hydropopychacza zaworowego.
Kolejna rzecz która się zepsuła to system sterowania poziomem reflektorów z kabiny, opracowany i wyprodukowany przez niemiecką firmę Hella.
A propo tuningu to najmocniejszy jeżdżący Polonez w Polsce ma w tej chwili 300KM z silnika 2.0 Turbo, natomiast powstaje bardzo ciekawy projekt z silnikiem 5 cylindrowym Fiat 2.4 20v Turbo, prawdopodobnie moc sięgnie 500KM:
http://www.racingforum.pl/FSO-Polonez-ATU-25-20V-Turbo-t97907.html |
|
Powrót do góry |
|
|
JAROLPH Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 928 Skąd jesteś (miejscowość / region): Piła Posiadane auto: Honda CBR 1100XX Super Blackbird1100. Vectra C 1.9 150 KM
Piwa: 41/17
|
Wysłany: Sob 14 Kwi 2012, 16:52
Temat postu: Re: ( FSO ) Co sądzicie o Polonezie.. |
|
|
Z Poloneza to tylko nazwa została. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
TAIF
Junior admin
Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 6434 Skąd jesteś (miejscowość / region): PolskaPółnocnaTcz. Posiadane auto: CORSA C 1.2/A170 W168 1.7 Diesel/ YAMAHA 1.2 i 1.7 Honda ST1300
Piwa: 147/249
|
Wysłany: Pią 27 Kwi 2012, 10:10
Temat postu: Re: ( FSO ) Co sądzicie o Polonezie.. |
|
|
Pierwowzorem poloneza był taniec pieszy pochodzenia ludowego, tańczony najpierw wśród ludu, znany w swym pierwowzorze - chmielowym z drugiej połowy XVI i początku XVII wieku, z czasem przyjął się na dworach magnackich. Na dworach królów polskich polonez stanowił element ceremoniału dworskiego, będąc paradą szlachty przed monarchą. Tańczony był na rozpoczęcie balów, również obecnie inauguruje niektóre imprezy, dla podkreślenia ich uroczystego charakteru (np. studniówki).
To, wszystko co mozna o tej konstrukcji powiedzieć dobrego _________________ Regulamin forum dyskusyjnego.
Tako rzecze Zaratustra:
W piwie siła, w winie mądrość a w wodzie zarazki. |
|
Powrót do góry |
|
|
Radek73
Auto Maniak
Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 4345 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Leon Sport 1,9 TDI 110 KM
Piwa: 149/6
|
|
Powrót do góry |
|
|
JAROLPH Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 928 Skąd jesteś (miejscowość / region): Piła Posiadane auto: Honda CBR 1100XX Super Blackbird1100. Vectra C 1.9 150 KM
Piwa: 41/17
|
Wysłany: Pią 27 Kwi 2012, 17:53
Temat postu: Re: ( FSO ) Co sądzicie o Polonezie.. |
|
|
Zgadzam się TAIF-em, w zasadzie można też coś ciekawego napisać o oberku. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
zielele
Czytelnik
Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie Posiadane auto: brak :(
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 24 Maj 2012, 10:15
Temat postu: Re: ( FSO ) Co sądzicie o Polonezie.. |
|
|
Ja jeżdzę Fiatem Fiorino mojego chłopaka, to taki trochę jakby Polonez Truck z wyglądu ;p Nie wiem dokładnie jak się jeździ Polonezem, ale jak jest podobny do Fiorino, to nie jest źle, no chyba, że ktoś lubi wyprzedzać i jeździć szybko hehe.. ;p |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Popularne dyskusje w dziale: ( FSO ) Dyskusje ogolne
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group
Copyright © Profit 2003 - 2024 |
Created by idealneT and OM System |
|